Dag 6 en dag 7 - zaterdag 11 en zondag 12 november - Kwazulu-Natal

11 november 2017 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

Zaterdag:
Na een eerste uitgebreid ontbijt, want de vorige dagen waren we steeds zo vroeg weg dat we een picknick meekregen, was het de bedoeling om onze reis verder te zetten door Swaziland terug richting Zuid-Afrika, meer bepaald de regio van Kwazulu-Natal, maar de autobus dacht er anders over.

Na de tussenkomst van een technieker konden we met enige vertraging vertrekken.

De eerste stop was een ambachtenmarkt/kaarsenfabriek. De bus heeft het net tot daar gehaald en is dan definitief in panne gevallen en er werd een vervangbus opgetrommeld.  Dat duurde wel even en ondertussen begon het ook nog te regenen. Na een bezoek aan de diverse winkeltjes hebben we ons dan maar opgewarmd aan een warme chocomelk samen met de groep wachtende op de reservebus.

Eens die er was, reden we dan verder naar onze volgende verblijfplaats waar we, na een verkwikkende douche, weer konden genieten van een lekker warm buffet in de gezellige sfeer van de lodge. Na het eten was er nog een optreden van een traditionele dans- en zanggroep.
Daarna op tijd naar bed want morgen staat er veel op het programma.

Zondag:
NeushoornNa een uitstekend ontbijt reden we in de voormiddag het Hluhluwe-Umfolozi NP in om met open jeep op zoek te gaan naar wild. Het was een hele ervaring want de natuur is hier helemaal anders dan  in het Krugerpark.  De zon was opnieuw van de partij en dat maakt het ook des te aangenamer.

NijlpaardIn de namiddag hadden we lunch en een boottocht op het Sint-Lucia estuarium  waar we nijlpaarden, krokodillen, watervogels en diens meer konden spotten.