Dag 2 - dinsdag 7 november - Drakensbergen

7 november 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

In de ochtend aankomst op Johannesburg International Airport om 10u25.
De douaneformaliteiten werden vlotjes afgehandeld en onze gids, Pierre, stond ons reeds op te wachten en verwelkomde ons in het Afrikaans, dus het worden 3 weken in een beetje een andere taal.  Heel leuk want dat maakt het net iets specialer.

Daar konden we dan ook kennismaken met onze metgezellen voor deze reis.  De groep bestaat uit 16 mensen, waarvan een groot deel uit de Kempen, een 4-tal uit West-Vlaanderen, 2 uit Limburg en 2 uit Nederland.

Gezien we later dan voorzien in Johannesburg geland waren door het feit van de tussenstop in Dubai, werd ons oorspronkelijk programma van deze dag aangepast en reden we rechtstreeks naar ons eerste verblijf.
Het was een rit van 4 uur met een aantal sanitaire stops. De wegen zijn hier niet zoals bij ons dus we werden flink door elkaar geschud.

Tegen de avond kwamen we aan bij onze overnachtingsplaats, Lapeng Lodge, waar we eindelijk na een lange reis een verfrissende douche namen en een lekker avondmaal konden nuttigen.

Lapeng Lodge

1. De Proost Emiel:
    13 november 2017
    Sorry maar ik had weer iets fout gedaan waardoor ik nog geen berichtje heb gestuurd.
    Moet nu nog alles bekijken en lezen.