Dag 10 en dag 11 - woensdag 15 en donderdag 16 november - de Tuinroute aan de Indische Oceaan

16 november 2017 - Cape St Francis, Zuid-Afrika

Woensdag:
Na een uitgebreid ontbijt, reden we richting Johannesburg voor een binnenlandse vlucht van ongeveer 1.5 uur naar Port-Elisabeth (vlucht BA6237).

We vertrokken om 8 uur en waren net op tijd voor het inchecken aan de luchthaven. Onze vlucht was voorzien om 16u10 maar werd een paar keer uitgesteld zodat we uiteindelijk om kwart voor negen konden opstijgen.  Onze gids had er voor gezorgd dat we in tussentijd een gratis maaltijd kregen in een hamburgerrestaurant.

Na de landing reden we verder naar Cape St.-Francis, een kuststadje aan de zuidkust van Zuid-Afrika. Daar kwamen we aan rond 00u30. Na de verdeling van de kamers waren we blij ons bed te zien.

Donderdag:
Vandaag konden we wat langer slapen want we hadden hier een vrije dag.

Vuurtoren van Cape St.-FrancisEr was een uitstap voorzien met het bezoek aan de plaatselijke vuurtoren die op het zuidelijkste punt staat van het zuidoosten van heel Afrika waar je zowel de zonsopgang als de zonsondergang op 1 punt kan zien. Het licht van de vuurtoren is tot op 50 km te zien op zee en de misthoorn tot 10 km te horen.
Daarna bezochten we een rehabilitatie centrum voor Afrikaanse pinguïns.

Dorpsschool in TownshipWe reden verder door een township en krottenwijken voor een bezoek aan een lagere school voor de plaatselijke kinderen. Daar zongen de kindjes met heel veel enthousiasme een paar liedjes voor ons.  Om stil van te worden ... zowel van wat we zagen in de townships als van wat de leerkrachten daar doen voor en met de leerlingen met de middelen die ze hebben.

Terug aan het hotel, hebben we nog een poging gedaan om een cache te vinden hier in de buurt, maar helaas niet gevonden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Vera Van Beveren:
    16 november 2017
    Weeral top foto's ! Blijkbaar kunnen ze daar de caches heeeeel goed verstoppen .
    Doei 🤗
  2. Luc en Carine proost:
    16 november 2017
    Mooi reisverslag wij genieten mee
    Grt
  3. De Proost Emiel:
    16 november 2017
    Ik geloof dat dit de reis van jullie leven gaat worden, laat ons maar mee genieten ! !
  4. Yolande meert:
    17 november 2017
    dat was weer fantastisch zeker ? mooie foto' ook weeral ! geniet verder hoor lieve Sonia en Hermanneke !!!!! dikke kus