Dag 19 en dag 20 - vrijdag 24 en zaterdag 25 november - Kaapstad en het Kaapse Schiereiland

25 november 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vrijdag :
Onze reis ging verder richting Kaapstad.
Onderweg bezochten we eerst nog het toeristisch stadje Hermanus. Waar er normaal veel walvissen langs de kustlijn te spotten zijn, maar wij moesten het stellen met eentje ...
Verder langs de kustweg met de Atlantische Oceaan aan onze linkerzijde en prachtige landschappen aan de rechterzijde, kwamen we aan in Kaapstad.  Deze stad wordt ook de Moederstad genoemd.
Een bezoek aan de Tafelberg kon vandaag nog niet doorgaan wegens te veel wind. Dan maar naar V&A Waterfront, een winkelgebied aan het water met heel veel winkels, restaurants, wandelboulevards en diens meer.

Belgisch Café in Kaapstad : Den AnkerEen plaats om te flaneren en een pintje te gaan drinken in het Belgisch café Den Anker.

Zaterdag  :
Bij het opstaan hadden we al een vermoeden dat het vandaag zou lukken om de Tafelberg te bezoeken.  Er was geen wind, veel zon en een aangename temperatuur. En inderdaad, na het ontbijt reden we richting de kabelbaan. Maar zoals gevreesd waren we daar niet alleen, dus aanschuiven was de boodschap.  Een Duitse groep wou ons met de rapte nog voorsteken, maar daar werd snel een stokje voorgestoken.  De derde WO was bijna uitgebroken.
Massief van de TafelbergNa bijna 2 uur waren we boven en het uitzicht en de natuur zijn onbeschrijfelijk mooi. Het zicht op de stad en op Robbeneiland, de rotsformatie van de 12 Apostelen, de dassies, kortom we kwamen ogen te kort.
Tegen het middaguur waren we beneden en reden we verder naar Kaap de Goede Hoop en Cape Point met zijn vuurtoren.
RobbenDaarna hadden we afspraak in Houtbaai voor een boottocht naar Duiker Island waar een kolonie Kaapse pelsrobben leeft.
Verder terug naar het hotel om even te bekomen van een drukke dag en ons voor te bereiden op de laatste avond samen met de groep en de valiezen te herschikken zodat ze klaar zijn om op het vliegtuig te mogen.
Morgen in de voormiddag gaan we nog naar Stellenbosch en na de lunch vertrekken we richting luchthaven om tijdig in te checken.
Maar eerst gaan we nog genieten van een lekkere maaltijd in goed gezelschap en het volgende verslag van de laatste dag in Zuid-Afrika zal ik vanuit België sturen.
Tot dan en heel veel groetjes uit Kaapstad😉

1. Yolande meert:
    25 november 2017
    amaai, dat was weer prachtig !!!
    ben zo blij voor jullie dat alles zo tof en reuzefijn verloopt !!!
    tot spoedig en alvast een veilige terugreis........wat is het vlug gegaan zeker !?
    dikke kus
    yoke
  2. De Proost Emiel:
    25 november 2017
    Prachtige reis zeer mooie foto's, en buitengewone verslagen. Wij hebben Jullie zeer goed kunnen volgen en hebben praktisch alles mee beleefd alsof we erbij waren. DANK U WEL Sonja e Herman, en een veilige terugkomst in ons kleine landje.
  3. Vera Van Beveren:
    25 november 2017
    Weerom prachtige foto's . Gelukkig hebt ge al een pintje kunnen drinken in den anker , zo kon je al een beetje afkicken . Nog een leuke laatste avond en morgen dan een veilige terugreis . Doei en benieuwd naar nog veeeel meer verhalen 😄
  4. Luc en Rosa Verkuringen:
    26 november 2017
    Heel mooie foto's als afsluiter van een prachtige reis. Emirates Boeing 777-300 A6-ECE staat al op jullie te wachten in Kaapstad. Een behouden terugvlucht gewenst.