Dag 8 en dag 9 - maandag 13 en dinsdag 14 november - de Drakensbergen

14 november 2017 - Winterton, Zuid-Afrika

Maandag :
Bij het ontbijt vernamen we dat er een nieuwe autobus met chauffeur was toegekomen om onze reis verder te zetten richting de Drakensbergen, de grootste en belangrijkste bergketen van Zuid-Afrika.

We vertrokken om half acht en reden tot 14 uur om in ons volgende hotel aan te komen. De route ging via Durban, Pietermaritzburg naar onze bestemming Champagne Castle.

Champagne Castle Hotel in huidige vormDit is niet alleen de naam van ons hotel maar ook van de nabijgelegen bergketen.   Het was een lange rit maar het uitzicht op het prachtige landschap maakte veel goed.
Daar aangekomen werden we nog uitgenodigd voor een uitgebreide lunch, waarna we toch allemaal wat rust en ontspanning konden gebruiken tot het avondmaal.

Dinsdag :
Na een rustig ontbijt werd er besloten om met een plaatselijke gids een wandeling te maken naar rotstekeningen in de Drakensbergen.

De SphinxEens daar aangekomen, beslisten we in groep om nog verder te stappen naar de rotsformatie, genoemd de Sfinx.

Onderweg kwamen we ook nog de Crystal Fall tegen waar we onze drinkflessen konden bijvullen omdat het water zo zuiver is.

ProteaOok hebben we onze eerste Protea bloem kunnen bewonderen en fotograferen !

De natuur en de landschappen die we tijdens deze wandeling tegenkwamen waren overweldigend.  Bij de Sfinx ligt er ook een geocache, maar die hebben we niet kunnen vinden.

Op de terugweg kwam er een onweer opzetten en we waren tijdig terug vooraleer de hemelsluizen opengingen. Maar na regen komt zonneschijn en we konden terug buiten om lekker te ontspannen na de inspanning van de voormiddag.

1. De Proost Emiel:
    14 november 2017
    Het is echt de moeite waard ? ?
  2. Vera Van Beveren:
    14 november 2017
    Zo te zien zijn de verblijven wel best ok. De fotooefeningen van deze zomer werpen wel hun vruchten af hé , prachtige foto's nogmaals. Nog een leuk vervolg van de reis deze hopelijk zonder pech . Grts de Somerskes
  3. Jean en simonne:
    14 november 2017
    geniet verder van de reis, vele mooie dagen, we volgen jullie op de voet ook de foto's zijn prachitg
  4. Yolande meert:
    15 november 2017
    prachtfoto's !!!! net allemaal opgezette beestjes !!!!
    kan je geen klein leeuwke voor mij meebrengen ?
    voor Buddy een speelkameraadje ?

DIKKE KUS en geniet nog maar volop hoor !!!
  5. Karine De Proost:
    16 november 2017
    ammai zeg, zo die buffels van dichtbij gezien, prachtige foto's