Dag 3 - woensdag 8 november - Panoramaroute

8 november 2017 - Mpumalanga, Zuid-Afrika

Vandaag was het vroeg dag want de Panoramaroute in Mpumalanga stond op het programma.
Maar eerst hadden we nog een ochtendsafari in open jeeps in het privaat reservaat van de Hannah Lodge.  Om 5 uur werden we gewekt en om half 6 was er koffie met koek voor de eerste honger en om 6 uur waren we op weg voor onze eerste game drive.
Daar hebben we het eerste dier van de Big Five kunnen spotten, namelijk de buffel.

Buffels
Daarna terug onze bus op en richting de Blyde River Canyons met een uitzicht over de 3 Rondavels.  We waren daar maar net op tijd want er kwam een hardnekkige mist opzetten. Daardoor hebben we het bezoek aan Gods Window moeten overslagen en reden we vervolgens naar Bourke's Luck Potholes.

Bourke's Luck PotholesDaar viel het nog mee van mist, maar eens daar vertrokken, werd de mist regen en de temperatuur duikelde ook naar beneden.
Na de lunch in een pannenkoekenrestaurant reden we verder naar onze overnachtingsplaats, Shalati Kruger Lodge, aan de rand van het Krugerpark. Toch ook weer een serieuze afstand.

Voor het avondeten kregen we nog gelegenheid om een avondsafari mee te doen.  Daar hebben we nog 2 exemplaren van de Big Five voor het eerst gespot, namelijk de olifant en de neushoorn.  Voor zonsondergang kregen we een plaatselijk drankje aangeboden naast de jeep op de savanne waar iets verderop de neushoorns stonden...

Op de terugweg werd het donker en deed een olifant ons flink schrikken om pal naast de weg te staan eten, zelfs de Ranger had hem niet gezien. Spijtig genoeg was het te donker om een foto te nemen.
Na dit avontuur konden we aanschuiven aan een lekker buffet dat we konden nuttigen in de open lucht.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Vera Van Beveren:
    11 november 2017
    Hoi,
    Al een hele boterham voor de eerste uitstap.
    Mooie foto's van een prachtig land.
    Geniet er nog van en kijk al uit naar de volgende verhalen.
  2. Luc en Rosa Verkuringen:
    11 november 2017
    Mooie foto's!
  3. Raymond en Jacqueline:
    12 november 2017
    Dat ziet er heel avontuurlijk uit, heel mooie foto's.
    Vandaag voor het eerst je blog gezien want ik wachtte op een mailtje.
    Hou het voorzichtig maar geniet nog ten volle.